Warszawa
Kurs odbywa się pod Patronatem: Polskiego Towarzystwa Higienicznego i Krajowej Sieci Certyfikowanych Centrów Medycyny Podróży.
PROGRAM
Środa 01 październik 2025
11:00 – 11:50 Rejestracja Uczestników Kursu.
11:50 – 12:00 Otwarcie Kursu.
12:00 – 13:30 Odpowiedzialność odszkodowawcza za brak informacji na temat szczepień.
Mecenas Katarzyna Roguś
13:30 – 14:10 lunch
14:10 – 15:40 Prawne aspekty odpowiedzialności lekarskiej w działalności leczniczej.
Mecenas Katarzyna Roguś
15:40 – 16:00 przerwa kawowa
16:00 – 17:00 Konsultacja medyczna przed podróżą – dobór profilaktyki, źródła informacji.
dr n .med. Agnieszka Wroczyńska
17:00 – 18:30 Żółta gorączka. Case study – warsztaty.
dr n. med. Agnieszka Wroczyńska
Czwartek 02 październik 2025
09:00 – 10:00 Dobór szczepień ochronnych w kontekście kierunków podróży z dzieckiem a PSO.
dr n. med. Ewa Duszczyk
10:00 – 10:30 Odczyny poszczepienne.
dr n. Ewa Duszczyk
10:30 – 11:00 Apteczka podróżna i przepisy regulujące przewóz leków.
Prof. dr hab. n. med. Dagmara Mirowska-Guzel
11:00 – 11:20 przerwa kawowa
11:20 – 11:50 Interakcje lekowe w profilaktyce malarii.
Prof. dr hab. n. med. Dagmara Mirowska-Guzel
11:50 – 12:50 Dziecko z chorobami przewlekłymi – przygotowanie do podróży.
dr n. med. Ewa Duszczyk
12:50 – 13:50 ABC zdrowia dziecka w podróży – biegunki, racjonalne zachowania higieniczne, przeziębienia.
Prof. dr hab. n. med. Aneta Nitsch-Osuch
13:50 – 14:30 lunch
14:30 – 15:30 Pacjent z chorobami przewlekłymi – przygotowanie do podróży.
Prof. dr hab. n. med. Aneta Nitsch-Osuch
15:30 – 16:15 Patofizjologia nurkowania.
Prof. dr hab. n. med. Jacek Kot
16:15 – 16:35 przerwa kawowa
16:35 – 17:20 Zagrożenia zdrowotne i przygotowanie medyczne do nurkowania rekreacyjnego.
Prof. dr hab. n. med. Jacek Kot
17:20 – 18:00 Wypadek nurkowy.
Prof. dr hab. n. med. Jacek Kot
Piątek 03 październik 2025
09:00 – 11:00 Przygotowanie medyczne – wyprawy wysokogórskie cz. 1.
dr hab. n. med. Robert Szymczak
11:20 – 11:40 przerwa kawowa
11:40 – 13:40 Przygotowanie medyczne – wyprawy wysokogórskie cz. 2.
dr hab. n. med. Robert Szymczak
13:40 – 14:20 lunch
14:20 – 14:50 Ciężarna w podróży.
dr n. med. Piotr Kajfasz
14:50 – 15:50 Pacjent z chorobami układu sercowo-naczyniowego w podróży.
dr hab. n. med. Katarzyna Kurnicka
15:50 – 16:10 przerwa kawowa
16:10 – 17:00 Biegunka podróżnych.
dr n. med. Piotr Kajfasz
17:00 – 17:40 Wścieklizna zagrożeniem dla podróżujących. Profilaktyka.
dr n. med. Piotr Kajfasz
Sobota 04 październik 2025
09:00 – 10:00 Dermatozy tropikalne.
Prof. dr hab. n. med. Romuald Olszański
10:00 – 11:30 Komunikacja z pacjentem cz.1..
dr n. społ. Antonina Doroszewska
11:30 – 11:50 przerwa kawowa
11:50 – 13:20 Komunikacja z pacjentem cz.2..
dr n. społ. Antonina Doroszewska
13:30 – 14:10 lunch
14:10 – 15:10 Malaria. Profilaktyka.
dr n. med. Piotr Kajfasz
15:10 – 16:10 Dobór szczepień ochronnych przed wyjazdem w różne strefy klimatyczne podsumowanie/zestawienie.
dr n. med. Piotr Kajfasz
16:10 – 16:30 lunch
16:30 – 17:00 Sesja pytań do eksperta – rozwiewamy wątpliwości.
dr n. med. Piotr Kajfasz
17:00 – 17:30 Sprawy organizacyjne funkcjonowania placówki medycznej w ramach Krajowej Sieci Certyfikowanych Centrów Medycyny Podróży.
Agnieszka Mandziej-Zdzieszyńska
Niedziela 05 październik 2025
10:00 – 10:30 EGZAMIN.
10:30 – 10:40 przerwa kawowa
10:40 – 11:00 Wyniki egzaminu i pytania organizacyjne.
11:00 - 11:10 Zakończenie Kursu.
Regulamin Kursu
Regulamin rejestracji uczestników na XV Kurs w Ramach Certyfikacji Centrów Medycyny Podróży, który odbędzie się w dniach 1 - 5 października 2025 roku, organizowanego przez MCC Consulting Sp. z o.o..
§1. Postanowienia ogólne
1.1. XV Cykl Kursu Certyfikowanych Centrów Medycyny Podróży zwany w dalszej części Regulaminu Kursem, odbywa się w dniach 1 - 5 października 2025 roku.
1.2. Organizatorem Logistycznym Kursu jest firma MCC Consulting Sp. z o.o. z siedzibą w Żyrardowie (ul. Jeżynowa 7, 96-300 Żyrardów). zwanej w dalszej części Regulaminu Organizatorem.
1.3. Przepisy niniejszego Regulaminu stanowią integralną część Zgłoszenia uczestnictwa w Kursie i obowiązują wszystkich Uczestników.
1.4. Uczestnikami Kursu są wszystkie osoby zarejestrowane oraz inne osoby związane zawodowo z tematyką Kursu.
1.5. W ramach Kursu będą odbędą się sesje naukowo-dydaktyczne, edukacyjne związane z tematyką Kursu.
1.6. Oficjalny serwis internetowy Kursu znajduje się pod adresem: www.mcc.org.pl
1.7. W przypadku zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej przeprowadzenie kursu w podanym terminie. Kurs zostanie przeniesiony na inny termin, bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Uczestnika.
§2. Uczestnictwo w Kursie
2.1. Warunkami uczestnictwa w Kursie są:
2.1.1. Zgłoszenie uczestnictwa w Kursie poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej Kursu.
2.1.2. Uiszczenie opłat w wysokości i terminach podanych przez Organizatora.
2.2. Opłatę za udział w Kursie należy przesłać zgodnie z informacjami na konto wskazane przez Organizatora lub bezpośrednio po rejestracji w systemie on-line. Informacje o opłatach znajdują się na stronie internetowej serwisu kursu.
2.3. Organizator wystawi fakturę VAT tytułem dokonanych wpłat.
2.8. Koszt udziału w Kursie, pobytu i przejazdu Uczestnik pokrywa we własnym zakresie.
2.9. Termin nadsyłania zgłoszenia uczestnictwa w Kursie za pośrednictwem serwisu internetowego upływa w dniu wskazanym przez Organizatora. Rejestracja po tym terminie nie będzie możliwa.
2.10. W przypadku wcześniejszego wyczerpania miejsc Organizator zastrzega sobie prawo do wcześniejszego zamknięcia rejestracji.
2.11. Kurs zakończony jest egzaminem, który odbywa się ostatniego dnia Kursu.
2.11.1. W przypadku nie zdania przez uczestnika kursu egzaminu końcowego, przysługuje mu dodatkowy termin.
§3. Rezygnacja z udziału w Kursie
3.1. Uczestnik może zrezygnować z uczestnictwa w Kursie. Rezygnacja Uczestnika z udziału w Kursie powinna być dokonana w formie pisemnej.
3.2. W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w Kursie w terminie do 30 kwietnia 2025 roku wpłata wniesiona przez uczestnika zostanie przeksięgowana na następną edycję kursu lub w przypadku całkowitej rezygnacji zwrot zostanie pomniejszony o opłatę w wysokości 1400 zł
3.3. W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w kursie w terminie 1.05 - 30.06.2025 roku wpłata wniesiona przez uczestnika zostanie przeksięgowana na następną edycję kursu z dopłatą w wysokości 800 zł lub w przypadku całkowitej rezygnacji zwrot jest możliwy w wysokości 50% wpłaconej kwoty.
3.4. W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w Kursie w terminie po 1 lipca 2025 roku wpłata wniesiona przez uczestnika oraz inne koszty są zatrzymane w całości przez Organizatora.
§4. Opłaty
4.1. Opłaty za uczestnictwo w Kursie są zamieszczone na stronie internetowej Kursu.
4.2. Płatnikiem (adresatem faktury) jest podmiot zamawiający poszczególne usługi związane z uczestnictwem w Kursie.
4.3. Brak uregulowania należności za udział w Kursie w terminie podanym przez Organizatora na stronie internetowej Kursu upoważnia Organizatora do anulowania zgłoszenia uczestnictwa, bez ponoszenia z tego tytułu jakiejkolwiek odpowiedzialności odszkodowawczej.
§5. Reklamacje
5.1. Wszelkie reklamacje Uczestników Kursu wobec Organizatora powinny być zgłaszane w formie pisemnej listem poleconym za potwierdzeniem odbioru na adres siedziby Organizatora.
5.2. Reklamacje Uczestników Kursu mogą być zgłaszane nie później niż w terminie 3 dni od dnia zakończenia Kursu w formie pisemnej.
5.3. Po upływie wyżej określonego terminu żadne reklamacje nie będą rozpatrywane.
§6. Postanowienia końcowe
6.1.W przypadku, gdy Kurs nie odbędzie się z przyczyn zależnych wyłącznie od Organizatora, Organizator niezwłocznie zwróci kwoty wpłacone przez Uczestników na wskazane przez nich konta bankowe.
6.2. W przypadku, gdy Kurs nie odbędzie się z przyczyn niezależnych od Organizatora, tzw. „siły wyższej” (np. powódź, huragan, śnieżyca, sytuacja epidemiologiczna itp.), Uczestnikowi nie przysługuje prawo do odszkodowania lub do zwrotu jakichkolwiek opłat związanych z uczestnictwem w Kursie, a także kosztów usług dodatkowych zleconych Organizatorowi przez uczestników Kursu.
6.3. Wszelkie spory mogące wyniknąć z tytułu uczestnictwa w Kursie będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Organizatora.
6.4. Wysłanie zgłoszenia rejestracyjnego zamieszczonego na stronie internetowej Kursu oznacza akceptację postanowień niniejszego Regulaminu, a także przestrzegania przepisów porządkowych oraz wszelkich innych ustaleń dokonanych między Uczestnikiem a Organizatorem.
6.5. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
6.6. Zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku (Dz. U. 133 z dnia 29 października 1997 r., poz. 833.) Organizator Kursu nie przekazuje, nie sprzedaje i nie użycza zgromadzonych danych osobowych Uczestników innym osobom lub instytucjom. Dane osobowe podane przez Uczestnika są traktowane jako informacje poufne i służą tylko i wyłącznie do celów komunikacji pomiędzy Uczestnikiem a Organizatorem Kursu. Kurs ma charakter zamknięty i nie stanowi imprezy masowej w rozumieniu Ustawy z dnia 23 marca 2009 roku o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. 2009 nr 62, poz. 504).
6.7. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy Uczestników, które mogą zostać zgubione, zniszczone lub skradzione podczas Kursu.
6.8. Uczestnicy ponoszą pełną odpowiedzialność materialną za dokonane przez siebie zniszczenia zarówno na terenie obiektów, w których prowadzone są jakiekolwiek działania związane z Kursem, jak również w miejscach zakwaterowania.
6.9. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego zamieszczenia na stronie internetowej: www.mcc.org.pl
6.10. Organizator ma prawo zmiany postanowień Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie w terminie 7 dni od dnia ich zamieszczenia na stronie internetowej: www.mcc.org.pl
18 lutego 2025r.
Koszt udziału w kursie dla osób, które zapisały sie i zapłaciły w terminie do 18.04.25 - 5900 zł
Koszt udziału w kursie dla osób, które zapisały sie i zapłaciły w terminie 19.04.25 - 06.07.25 - 6400 zł
Koszt udziału w kursie dla osób, które zapisały sie i zapłaciły w termnie po 6.07.25 - 6900 zł
Organizator zastrzega sobie prawo do wcześniejszego zamknięcia rejestracji z powodu braku miejsc.
Opłaty należy wnosić na konto Biura Organizacyjnego
MCC Consulting Sp. z o.o.
nr rachunku bankowego:
61 1140 2004 0000 3602 7725 1840
w tytule przelewu należy wpisać swoje Imię i Nazwisko
lub bezpośrednio przez system płatniczy po zakończeniu rejestracji.